V predmete nemecký jazyk:
- v bilingválnych triedach sa hodnotí podľa nasledovnej stupnice:
100 – 90% – 1
89 – 75% – 2
74 – 60% – 3
59 – 45% – 4
44 – 0% – 5
- v triedach, v ktorých je nemecký jazyk ako 2. cudzí jazyk sa hodnotí podľa nasledovnej stupnice:
100 – 90% – 1
89 – 75% – 2
74 – 60% – 3
59 – 40% – 4
39 – 0% – 5
- v prvých štyroch ročníkoch osemročného štúdia sa hodnotí podľa nasledovnej stupnice:
100 – 90% – 1
89 – 75% – 2
74 – 50% – 3
49 – 30% – 4
29 – 0% – 5
- v odborných predmetoch OBN, DEJ, GEO v nemeckom jazyku sa hodnotí podľa nasledovnej stupnice:
100 – 90% – 1
89 – 75% – 2
74 – 50% – 3
49 – 30% – 4
29 – 0% – 5
Všeobecné pokyny hodnotenia:
Pri každom hodnotení tématického celku sa používajú všeobecné kritériá klasifikácie uvedené v ŠkVP ( pre jednotlivcov, pre skupinu, pre ústne skúšanie i pre hodnotenie písomných prác). Za prípravu súborných didaktických testov zameraných na overenie komplexných vedomostí a zručností žiakov, za stanovenie cieľových otázok pre skupinové práce, pre písomné cvičenia i frontálne skúšanie je zodpovedný vyučujúci cudzieho jazyka v rámci jednotlivých tematických celkov. Otázky v didaktickom teste nesmú prevýšiť stanovenú úroveň vzdelávacích výstupov jednotlivých tematických celkoch. Kritériá hodnotenia sú súčasťou každého didaktického testu a žiaci smú byť s nimi oboznámení až po samotnom absolvovaní testu. Hodnotiacu škálu si volí vyučujúci sám. Žiak má možnosť si didaktický test aj zopakovať, ak bol pri jeho prvom riešení neúspešný a ak o opätovné opakovanie testu prejaví záujem. Termín opakovania testu bude určený po vzájomnej dohode s vyučujúcim (skúšajúcim). Výsledky didaktického testu tvoria významnú súčasť sumatívneho hodnotenia a uchovávajú sa po dobu celého štúdia žiaka.